Saturday, February 1, 2014

Vecka 5, 2004 veckan som sprang förbi

Vart tog veckan vägen?
Jag som hade tänk att kicka igång denna blogg med lite mer inlägg än 2-3 i månaden, planen är att jag ska försöka skriva 2-3 inlägg i veckan och då inte alla samtidigt på helgen.

Denna vecka tänkte jag bloggat i onsdags när jag för första gången i mitt liv testade springa intervaller på löpbandet. Det gick sådär men skam den som ger sig. Hittade inget program så fick köra manuellt och att de manuella knapparna inte var lika snabba som jag ville ingav visst frustration (de stannade hela tiden på 8, 11.2 och 13.0) men ska testa annat band nästa vecka där jag vet att intervall funktionen finns. Sen att jag höll på att flyga av bandet när jag gick ska vi inte tala om.

Sen tänkte jag även bloggat i torsdags då jag både körde Yoga och sen simmade 850 m efteråt. Stumma ben i simmbassängen var en helt nu upplevelse, men bra tempo och tryck så är helt nöjd. Och det var nästan tomt. lyckades ändå krocka med en man som inte lyckades hålla sig på sin sida banan.

Igår blev det iallfall en instagram bild från gymmet, men hann aldrig göra ett blogg inlägg (trots att jag har appen på min telefon). Morgon träning med bästa kollegan blev det.

Så för att summa upp denna vecka så har jag tränat 4 av 6 dagar, har träningsvärk som bara den i lår och mellan skulderbladen. Original planen hade en distansrunda inplanerad för idag, men knäet och kroppen skrek igår vila (så jag lyssnar).

Att jag inte kommit hem förräns tidigast 20.45  gör att kroppen är mer sliten än den borde (hallå jag behöver min skönhetssömn).

Veckans pass:

Tisdag: Balett 60min + floorteqnicue 60 min
Onsdag: Intervaller 25 min + 55 min power
Torsdag: Yoga 90 min + 850 m simning
Fredag: Kettlebell & Pialtes boll 30 min + 15 min strech


No comments:

Post a Comment