Tuesday, February 25, 2014

Balettträningen

Idag är det tisdag & då är det dans på schemat. Som jag längtar efter dessa dagar. Egentligen är det ganska sjukt hur snabbt de två timmarna swishar förbi. Först är det 60 min fortsättningsbalett och äntligen börjar jag känna att jag kommer någon vart.
 Min turnout har blivit bättre, jag börjat bli justerad på mindre detaljer istället för: hela kroppen är sne, var RAK i ryggen!
benlyften, plie etc blir högre/djupare utan att jag tappar formen.
Jag kommer ½varv i piruetterna med kroppen i korrekt hållning (sen krashar allt).
Rörelsesekvenserna börjar flyta istället för att knycka fram.

Det kanske inte låter som stora steg, men känslan att man utvecklas är fantastisk.

När det sen gäller 60 min floortecnique så märker jag att jag blivit mycket starkare i core & mjukare i höften.
Efter dagens pass är jag supermjuk i höften efter det att vår instruktör  lite barskt lade tryck på ben & rygg i några av strechövningarna. Låt oss säga att jag fick använda alla mina yogaandnings kunskaper för att inte skrika högt i smärta i några sekunder när höfterna skulle mjukas upp lite extra. Hej jag sätter alla spänningar i höften & ljumskarna!



No comments:

Post a Comment