Tuesday, February 11, 2014

Plankhög

Jag gjorde det!!

Förra veckan på dansen så kände jag att vissa övningar börjar kännas som genomförbara inom en rimlig framtid. Andra övningar behöver vi arbeta bort elefanten och plocka fram den inre älvan innan de är genomförbara med någon form av stil (krokig är inte snyggt).

De övningar som gått framåt är när vi vandrar i plankan i olika rörelseformationen över golvet. Innan detta så brukar vi stå i planka & först vifta med en arm i ett styrt rörelsemönster innan vi byter till andra armen. Detta gör vi 2x2 med vila & sen 2x2. Efter det så kör vi ben i samma rörelsemönster som armen med samma rep.
Idag lyckades jag göra 2x4 på både armar & ben där jag enbart tappade formen lite i nästa sista bytet. Alltså känslan är just nu obeskrivlig!

Så träningshög har jag nu våttorkat alla golv, burit ner en hög med prylar i förrådet & möblerat om bland blommorna i sovrummet.

No comments:

Post a Comment