Monday, February 24, 2014

Energihög måndag

Efter en dag på jobbet var jag lyckades med att både tugga taggtråd, låte hornen i pannan växa ut, samt glömma gömma svansen under ett och samma möte, var det med iver jag insåg att det är VÅR i luften.

Var tvungen att ta av ett par strumpbyxor på jobbet eftersom jag kände att jag höll på att kokas (jag har ett par nylon och ett par bomulls på vintern eftersom jag tycker det är varmast så). Jag fick även ett stort sug på att ge mig ut och springa, men hade planer att dansa Afro nere på City gymmet. Bestämde mig att jag skulle springa hemifrån gymmet och tog helt enkelt träningskläderna under löparplaggen som ett underställ.

Afron hade ny koreografi och det var ös från go (som vanligt). Efter det på med löparplaggen och  ut i mörkret. Valde en väg hem som jag trodde skulle bli ca 3 km. Men den var bara 2.5ish. Och jag tyckte jag tog i gällande omväg hem (förstår ni hur nära jag bor gymmet).

Jag var pigg i varje löpsteg hela vägen hem. Tror inte ni kan förstår hur skönt det var. Inga stela ben eller trötta ben, utan bara piggt och glatt.

No comments:

Post a Comment