Thursday, February 20, 2014

När energin tryter

Igår hade jag en sådan dag då jag var trött. Så trött att jag blundade i passagerarsätet på väg hem från jobbet. Efter mycket övertalande lyckades jag att släpa mig själv till gymmet för lite löpning innan power passet.
Väl på bandet så var motivationen 0 och jag kände ganska snabbt att jag inte kommer vilja springa många meter. Valde istället att testa random hill inställningen på 30 min. Jag gav mig dock en utmaning att allt under 4.5% i lutning var jag tvungen att springa i 6min/km fart. Resten av tiden så var det ok att gå i 8 min /km fart.

Jag svettades som en galning och lyckades knata en 4 km & få en snittfart på 7:40 min/km.
Helt klart godkänd för någon vars motivation låg i golvet.

Gick sedan in och körde ett powerpass där jag lastade på 2½kg extra i bröstlåten och klarade hela låten utan att behöva dumpa små vikterna.

Väntar ännu på att träningsvärken ska komma i armar och bröst, var bra skakig i bytet till triceps.

No comments:

Post a Comment