Tuesday, February 11, 2014

Dubbelpass

Igår körde jag dubbelpass. Så som det kan blir när man har sportlov. Jag började dagen med att tvätta och oj vad träningskläder det blir i tvättkorgen nu förtiden! 1½ maskin med bara träningsrelaterade plagg.

Efter jag hade tvättat så var jag sjukt sugen på att springa en runda utomhus eftersom det var barmark och dagsljus! På med joggingskorna och ut. De första 3 km kändes riktigt bra, men efter ytterligare 800m så dog pannbenet. Jag tog mig runt 4.8 km och insåg att jag nog har hittat den perfekta 5km rundan. Jag skulle nämligen till affären och stannade där och bor ca 200-300m från affären.
Var besviken eftersom det blev så tungt och jag "var tvungen" att gå en sträcka, men när jag loggade löpningen så var tiden helt klart godkänd. Det går framåt, sakta men säkert.

PÅ kvällen var jag inbokad på ett afro pass på gymmet så efter några timmars slöande var det dags att dra på sig träningskläderna igen och bege sig till gymmet. Det var 45 min skjuten ur en kanon tempo och natten spenderades med varma muskler och svårt att somna.
Idag är jag måttligt stel i ben och de stora ryggmusklerna.

Varför jag funderar på att köra ett pass modifierad balettstyrka här hemma. Varför modifierad? Jo jag kan inte vandra över en danssal i min lägenhet..

No comments:

Post a Comment