Monday, February 24, 2014

Knyta knut på sig själv

Det där med att strecha ordentligt är något som jag verkligen älskar, men är otroligt slarvig med. Sen jag började träna Yoga och nu balett regelbundet har jag blivit mycket bättre på att ta tag i strechandet efter mina löprundor. Jag gör gärna djupa strechövningar när det kommer till höftpartiet och har som mål att komma ner i spagat tills sommaren.

Ibland känner man dock att när man glider ner i duvan & sedan fångar bakre benet för att strecha framsida lår att man liksom behöver lösa upp en knut när man väl är klar att byta position. Jag har en tendens att kunna gå ganska djupt i den om jag sitter på ett underlag som tillåter lite förflyttning av knä & öppnande av höfter.

Jag tänkt själva hur tar ni er ur?


sen är det bara helt fantastiskt att få sjunka ner efteråt med benet rakt & verkligen komma åt rumpan på främre benet. Sa jag att jag älskar dessa 2 övningar??



No comments:

Post a Comment