Friday, January 24, 2014

2014 löpning

Det har inte blivit någon löpning detta året. Förräns nu!

I söndags testade jag att springa ett distanspass. Det blev totalt 12.5 km, men efter 9 km fick jag helt ge upp och gå innan dess så var det lite olika tempo. Allt från gång till lite snabbare löpning.
Efter 9 km orkade inte knämuskulaturen hålla ihop knäet utan det började glida i sidled så jag valde att gå sista biten tillbaka till klubbstugan. Höll på att avlida utav detta med eftersom det i slutet av turen kommer en backe som heter duga. OM jag någon gång i mitt liv lyckas med ett högre tempo än gång (krypa) upp så är jag nöjd.

Hur lång tid det tog det vet jag inte, men vet att inte gick det snabbt.

idag fredag gick jag till gymmet skulle köra intervaller, men fegade och valde istället att springa 5km. Och 5 km på 30 min blev det. Helt klart nöjd med detta tempo och distans. Knäet kändes lite vid uppvärmningen men annars gå gick det galant.

Mitt mål är nu att till nästa distans träning i februari klarar att springa ca 10-11 km utan problem med knäet.

No comments:

Post a Comment