Thursday, February 13, 2014

Sportlovsträning

Det är sportlov denna veckan och för min del har det verkligen blivit ett sportlov. Jag jobbade några timmar tisdag och onsdag, men annars så har jag antingen tränat eller varit huslig (städa, tvätta, laga mat, handla etc).

Både måndag och onsdag har det blivit dubbelpass och kroppen känns helt ok idag torsdag. Jo jag har början till träningsvärk, men har under andra träningsomgången båda dagarna kunnat ge järnet.

Igår åkte jag ut till jobbet för att lämna djur och kolla min mail (mitt lösenord hade gått ut). Det var ingen slump att jag valde detta en onsdag morgon eftersom kl 10 fanns erbjudande om att vara med på ett 120 min yoga pass. nivån var nybörjare, men det var helt ok för mig, man kan ju alltid göra det så tungt/tufft man själv vill. Vi kör alltid en del där det är par yoga och igår visade det sig att jag och min partner in crime kanske måste byta ut varandra. Jag har blivit mjukare i kroppen och medans hon satt och halv skrek i smärta så kände jag ingenting. Vi testade lite och det visar sig att sedan jag började dansa nu i vår så är min ben ca 10-15 cm närmare en split (detta var alltså hur långt upp hon var tvungen att ha fötterna på mina ben, svårt att förklara).
Passet var sjukt skönt och uppmjukande, efteråt körde jag lite flex strechning och även här mräks nu en stor skillnad. Vem vet jag kanske sitter så här snart:

Bild: Ida Warg


Det var hem, lunch, slöa i soffan, söka lite jobb och sedan dags för gymmet. Intervaller och Power stod på schemat. Var så där halv taggad och benen kändes stumma, men har man planerat att springa en halvmara i april så finns inga ursäkter.


Upp på bandet, uppvärmning känns bra. dags att testa lite högre tryck på bandet och knappade in första setet. 30:30x 5 det kändes kanon och dags för set 2 30:30x5 upp en nivå och bra tryck här med, sen nedvarvning och benen kändes ok. Valde att bara göra 2 set eftersom jag ville hinna andas innan jag skulle lyfta skrot i 55 min (hann andas i 5 min).

Det visade sig att vår instuktör var sjuk så en annan hade kommit in och körde ett body pump pass istället. Låt mig säga så här. Nu vet jag Bodypump är INTE min grej. Men vi tar det i ett annnat inlägg.



Idag är kroppen härligt seg, men inget gör ont *win*

No comments:

Post a Comment