Sunday, March 30, 2014

Vecka 13

Veckan började inte så bra med att jag låg i ryggläge i soffan med värk i ländryggen. Trots detta så chansade jag och gick på baletträningen på tisdagen och ryggen kändes ok. Jag undvek att göra vissa styrkeövningar där jag kände att det kunde bli dum belastning på just ryggen (bakvändplanka med benlyft tex).

Onsdagens träning blev som den blivit de senaste 3 veckorna inställd. Kroppen var som tidigare veckor helt slutkörd. Jag har nu bestämt mig för att onsdagar blir en vilodag om det inte är så att jag känner mig pigg. När vi pratar slutkörd så är jag alltså trött från det att väckarklockan ringer på morgonen tills det att jag går och lägger mig vid 21 på kvällen. Jag orkar knappt köra bil, vara fokuserad och instruera mina elever i sina uppgifter eller besvara de frågor som dyker upp. Visst det kanske vore bra att röra på sig, men när kroppen är tung, seg och utmattad tror jag på att jag ska lyssna på den.

I torsdags blev det yoga och den kändes riktigt bra, samma här som i tisdags så bytte jag ut de övningar där jag kände att ländryggen kunde felbelastas. Vad som börjar kännas frustrerande är att jag verkar ha tappat styrka i överkroppen, eller så kanske det är så att jag börjat jobba med teknik och helt plötsligt inte klarar de simplaste lyft med armarna. Men skam den som ger sig.

Fredag spenderade jag hela dagen i bilen och när jag väl kom hem från jobbet blev träningen att släppa hem all den mat jag handlat. Jag STOR handlade, nu är skafferi, frys och kyl väl påfyllt.

Lördag morgonjogg 3 km där jag lyckades att sträcka min högra hälsena, var tydligen alldeles för kall för en lugn morgonjogg. Efter jobbet så gav jag mig sedan ut på en lång PW 16,5km blev det. Orginal planen var löprunda, men med en bråkande hälsena valde jag att gå istället. Jag vet stel, men i slutet så värkte alla delar på benen och hälsenan glömdes bort.

Söndag. Dansklass på gymmet.

No comments:

Post a Comment