Saturday, March 1, 2014

10.5 km i regn och hagel

Det var tänkt att jag skulle vila kroppen idag och imorgon köra både danspass och en distansrunda. Men suger kom krypande att jag behövde röra på mig. Så drog på mig alla lager med kläder som krävs just nu för en utomhus runda och gav mig ut. Hade egentligen tänkt köra 120 min, men det blev "bara" 71 min istället.

Jag är helt nöjd med det. Både tiden och distansen. Känner också att jag sakta men säkert börjar lära mig min nya stad och hitta bra löprundor. Som idag så hittade jag en som är nästan exakt 10km och 500 m till har ingen dött av ;)

Nu ska jag bara hitta en som är  15 & 20 med. Jag har alltid berget där jag har hela spekrat på olika turer, men när det är blött och lerigt är det skönt att veta vart jag ska ta vägen nere i bebyggelsen.



No comments:

Post a Comment