Monday, March 31, 2014

Göteborgsvarvets löparkvällar

Nu är det vår! Löparkvällarna inför Göteborgsvarvet har dragit igång. Jag tycker detta är en fantastisk ide som man har att det är gratis att träna, med grupp indelningar och trevligt likasinnade människor.

Idag var det dags för distanspass och jag hoppade på grupp 2. Hängde med dem i 8 km, sen halkade jag vid 9 ner i grupp 2½ (egen nämd grupp) och följde dem in i mål (10 km).

Mina ben värker nu och min hälsena är inte glad (inte alls glad utan riktigt riktigt sur), rumpan bränner. Men jag är så nöjd. Trots smärta och ner halkande av grupper så sprang jag faktiskt snabbare än när jag var med senast. Det går framåt helt enkelt.

Nu är planen att kroppen ska få återhämta sig. Jag kommer att springa några lugna rundor, strecha & yoga fram tills dess att det är dags för New York Womens Half Marathon näst nästa helg.

No comments:

Post a Comment