Monday, March 24, 2014

Promenad till Silverfallen

Igår efter dansträningen ringde en kompis och frågade om inte jag hade lust att följa med till SIlverfallen för en stillsam promenad med barnen och hundarna. Hon kom och hämtade mig och vi åkte iväg. Helt fantastiskt vackert var det med solen som sken och bara en stilla vind. Annat var det på Skövde sidan av Billingen där blåste det.

Vi gick över stock och sten upp för HÖGA berg (enligt Kevin 2½) och ner för DJUPA dalar, stannade för saft och bullar på en picknickfilt i solen. Vid några tillfällen fick vi hjälpas åt att lyfta barnen för det var lite väl höga hinder framför dem. Vid ett vad dessa hinder (fägrindar) så skulle jag dels hålla hundkoppel mellan knäna och samtidigt lyfta barn över en planka. Ja det blev ett mycket dåligt lyft med stor belastning på nedre delen av ryggen. Gissa vem som har suttit mycket rakryggad på alla möten idag. Yes jag har lyckats med att överanstränga ländryggen och istället för att ikväll springa långa intervaller så sitter jag rakryggad i soffan och halvsurar över min egen idioti.

Men vackert var det.


No comments:

Post a Comment