Saturday, January 4, 2014

Lördagen den 28 december. Årets sista distanspass

Jag ligger lite efter här känner jag. Hade tänkt att jag skulle bloggat en massa på tåget upp till Åre, men det blev noll inlägg (jag sov).

Men iallafall lördagen innan jag åkte bestämde jag mig för att bege mig ut på en långrunda. Första planen var att gå upp på billingen och springa 5an och sen gå hem. Men när jag väl kom upp ändrade jag mig och valde gröna milen men att istället springa 2:30 min och gå 1min. Första kilometrarna kändes bra, men sen ville jag dö. Fortsatte dock och tog mig runt men med mycket stappliga ben. Nu skulle jag ta mig ner för berget med. Gick den första kilometern eftersom det är så brant, men joggade sedan fram tills första backen (ca 2km) efter den skakade jag ur benen och gick hem.

Som allt blev det 16 km på 1:55 och jag känner mig nöjd med den tiden. Har inte försökt mig på några längre rundor sedan tjejmilen i september och vet nu vad jag har att jobba med.


No comments:

Post a Comment