Sunday, September 1, 2013

7 dagar kvar

På lördag är det dags för tjejmilen och just nu känns det positivt. Hade du frågat mig för en vecka sedan lät det helt annorlunda. 

Ett nyhetsbrev dök upp med lite förslag hur man skulle lägga upp träningen de sista veckorna innan tjejmilen.
Hittade där kategorin om du varit för lat i sommar och glömt att du äger ett par löparskor (ok kategorin hette inte riktigt så). Där var iallafall upplägget börja med att gå 1 min sen springa 1 min i 15 min och vila 2 dagar sen öka varje pass med 3-4 min. 

Jag modifierade detta efter mig och började på 30 min mened samma upplägg. 
Ökade även vissa pass till spring 2 gå 1 och jag tog mig 6 km runt en mycket backig bana. 
Idag har jag tänkt köra 50 min 60*60 för att få in lite distans i benen.
På tisdag tänkte jag köra 3 min * 1 min för att få lite längd i löpsekvenserna. 
Sista passet på torsdagen blir bara en lätt 20 min joggingtur och sen får det börjar eller brista på lördag. 

Vill gärna uppnå en SUB60, men en SUB63 duger bra med tanke på träningsfrekvensen i sommar.

No comments:

Post a Comment