Friday, September 27, 2013

Week 3 nike challenge

Jaha vecka 3 och hur har det gått denna vecka?

Jag ligger fortfarande på plus (linjen är grön) problemet är att denna helg kommer det inte att bli någon löpning. Min kropp måste få vila lite (så vi kör Yoga retreat istället).

Jag var i måndags och sprang med varvet träningen och igår (torsdag) tränade jag intervaller med gymmet. Kan meddela att dessa intervaller känns idag och efter måndagen hade jag träningsvärk i nedremagmusklerna (är detta verkligen normalt vid träning av långdistans??)

PÅ intervallerna igår gick det bra, det var tungt 45 sek löping med 15 sek vila i 5 min med 60 sek vila x 3 + några extra.
Jag ville bara DÖ!! Instruktören trodde npg att jag hade en dålig dag, men om man tittar på resultatet så höll jag ett mycket högre tempo än vad jag brukar de 2 första intervallerna (ca 4.50/km fart) men sedan så dalade det till 6:30/km fart för de sista. Men att jag klarade några gör att jag har något att jobba mot.
I slutet körde vi sprint i backe, det kändes som att jag stog stilla och jag körde bara 2 mot de andras 3, men mitt ben sa nog och jag lyssnar (typ).

Nästa löppass är inplanerat på måndag.

No comments:

Post a Comment