Friday, November 15, 2013

Vila

I 16 dagar har jag nu tränat varje dag mer eller mindre. Detta har känts i veckan kan jag meddela.
Förra veckan valde jag att gå och simma istället för löpträning på torsdagen och plöjde 2000m utan några större problem. Ja det var tungt, men det gick. I tisdags så pallade jag 1000m och från ca 300m och framåt var det ren vilja som gjorde att jag simmade klart.

Igår körde vi snabbdistans och det gick bra hade ett högre tempo än vad jag gjort innan, MEN gick upp för 3½ backe. Det fanns varken pannben eller vilja i benen att ta sig upp springandes. Dansen i onsdags gick bra, men kroppen har kännts lite seg och sliten.

Idag fredag är det inplanerad soffhäng. Det jobbigaste jag gjort är att gå och handla (glömde köpa kaffe). Imorgon är det Core och eventuellt 5km på bandet som står på schemat. Söndag vila igen eftersom jag ska och hälsa på bästaste Frida i Göteborg. Sen drar det igång, men även onsdagen får en inplanerad vila eftersom jag ska iväg på Ladies night.

Så från 2 hög intensiva veckor kör vi nu en lugnare recovery vecka. och hoppas att simningen på tisdag inte är i närheten av lika tung som tisdagens var.

No comments:

Post a Comment