Sunday, November 10, 2013

Söndagsfys

Vissa kör på fredagsfys och andra söndagsfys.....

Dagens träning var
Först 75 min Yoga som var riktigt härlig och i vissa lägen bara benen skakade av ansträngning.
Efter det så  körde jag även denna vecka in Pyramid, men skillnaden var att idag körde jag bara upp till 800m istället för 1000m.
Det gick förvånansvärt bra på löpningen och när jag var på nedåtgående så började jag vid 500 m att öka farten med 0.5 vid varje intervall. Som förra veckan ställde jag in springa på 10.5 (ca 5.40 min/km) och 6.5 gång (ca 9:10 min/km) och de sista 5 intervallerna ökade jag alltås med 0.5 (ca  -20 sec/km).

Totalt blev det 8.2 km på 54 min

Otroligt nog hade jag energi kvar vid sist 100m sprinten och kände att nästa gång kör vi en pyramid 900 med samma upplägg (ökning från 500m & ner med 0.5). Detta kommer öka antal km med minst 1.7 km :)


No comments:

Post a Comment