Sunday, November 3, 2013

Söndagsträning - resultatet

75 min yoga var helt fantastiskt!! Idag var det inga kylskåpskänslor utan ett lugn och flyt som jag inte känt på länge. Visst en del övningar kräver en del, men det gjorde inte smärtsamt ont och jag kände hur kroppen arbetade med mig och inte emot mig (vilket den gjorde i tisdags). 

Efteråt var det dags för ett pyramid intervallpass på löpandes. Ska erkänna här att jag inte alls visste vad jag gav mig in på. 
Satte intervall hastigheten på 5:40/km och vila 9:10/km. De första 7-8 intervallerna gick ok, sen började det bli tungt. När jag klarat 1000m intervallen och skulle vända ner igen kändes det överkomligt, men vid 800 dog jag, 700 var en plåga och 600 så började jag landa ojämnt på venen och valde att avbryta. 
Totalt kom jag 10k på 64 min. Helt nöjdoch  kommer definitivt att köra det här fler gånger. Trots att jag tyckte det var tungt var det ändå ett av de roligaste pass jag kört. 
Målet nu är att klara det i samma hastighet till jul samt ha gjort minst 1 full fartökning. 

No comments:

Post a Comment