Friday, December 20, 2013

Lyfta tungt

Enda sen jag gick på mitt första body pump pass när jag var ca 20 år har jag alltid alltid varit en av flugviktarna i grupperna. Men nu iår så är jag helt plötsligt en av dem som lyfter tungt. Lika eller mer än instruktörerna.  I vissa lägen mer än killarna som är med på passen .

vad som har hänt vet jag inte, men jag tror det har att göra med löpning, simning och Yoga i kombination. Vad som är positivt är att sedan jag började gå på Power har jag rastiskt ökat vikterna under mina pass, men inte har någon mordisk träningsvärk. På gott och ont, jag har en känsla av ett en dag kommer jag att ha lagt på en viktskiva för mycket och inte bara krypa ut ur gymmet utan även ut ur sängen den följande veckan.

Men så länge det vara njuter jag!

No comments:

Post a Comment