Saturday, December 14, 2013

10 dagar

Det är 10 dagar sedan jag tränade sist. Detta var ingen frivillig paus för att det är så mycket att göra innan jul utan den mer ofrivilliga sorten: Förkylning!

Jag är fortfarande snorig, men känner mig inte döende, har röst, kan andas och är pigg. Men gud vad segt det har varit. Ni vet när man är någorlunda pigg men luftrören inte känns helt öppna pga en mass snor.

Iallfall i mitten av veckan bestämde jag mig för att köra ett power pass (Bodypump) på gymmet lördag och eventuellt ett step dans.

Började med Power passet och eftersom det enbart var 45 min lastade jag faktiskt på extra vikter (fråga inte hur jag tänkte där). Men på 4 veckor har jag nästan dubblat vikten i knäböj, rygg och biceps.
Knäböj och rygg kan jag öka mer på men Bicepsen där är det tungt och jag behöver då och då ta en liten andningspaus för att få upp stången i slutet av låten.

Eftersom jag hade en så fantastisk instruktör lyckades hon även övertala mig att testa hennes step dans klass. Jag har varit lite (mycket) tveksam till step efter ett mardrömspass med en annan  instruktör för några veckor sedan. Klassen var riktigt kul och jag kan tänka mig att gå igen, men tyvärr så känner jag av knäna. Det var mina knän som såg till att jag slutade med step klasser i slutet av 90-talet och sedan dess har jag inte vågat.


No comments:

Post a Comment