Sunday, December 15, 2013

Gymrelaterade skador

När man tränar så kan man skada sig på alla möjliga sätt och vis.
Avslitna ledband, överansträngda muskler, sträckning, benbrott och så vidare.

Sen kan man även lyckas med de lite mindre allvarliga men nog så jobbiga mattbrännskador, blåmärken efter skivstänger och klämda fingrar mellan vikter.

Det sist nämnda lyckades jag med igår, Fick min stackars tumnagel mellan två viktskivor när jag skulle byta vikt på stången. Att jag har bultande smärta och början till blånagel är en underdrift.

Trodde bara det vara mina stackars tånaglar som skulle få lida av min träning, men tydligen så får även fingrarna lite stryk nu och då. Tack och lov är detta en skada som inte hindrar träningen nämnvärt. Ökar mest på försiktigheten när man hanterar viktplattor.

No comments:

Post a Comment