Sunday, May 18, 2014

Göteborgsvarvet, 2014

Igår var det dags för mitt andra göteborgsvarv. Uppladdningen iår var bättre än förra årets (då jag låg i feber hela veckan). uppladdningen sista veckan var den dock inte optimal. 
Med 12 dagars jobb i rad, studentvecka med resa, studentmiddag och själva studenten så låg både sömn och matintag på minus. Kroppen har varken fått vila eller träna rätt. 

Två löptundor på två veckor, en dag med fångarna på fortet och två dagar i högaklackar. 

Dagen började igår med en stabil frukost och ett svart hål till magsäck (hade ingen mättnadskänsla). Jag åt så mycket jag vågade innan jag begav mig till start. 
Lyckades missa min startgrupp och fick hoppa in i den bakom. 

Startade loppet i ett någorlunda lugnt tempo med de första 5km på strax över 30 min, men sen gick det lite för snabbt fram till 15 km som jag passerade på ~1:40. Det hade gått alldeles för fort och strax efter började benen ge efter. 
Längs med vägen stod det en man som delade ut vanilj fudge kuber. Att jag grät av lycka att få en kub är en underdrift. Jag kan lugnt påstå att han räddade mitt lopp. 

De sista 6km hade jag ändå inget att ge så efter ytterligare 47 min spurtade jag över mål linjen (jag bara vägrade låt klockan slå över till 16:46!).
 
Tiden blev 2:28:22 så jag är ändå nöjd.

No comments:

Post a Comment