Thursday, May 9, 2013

Intervaller = lervaller

Idag var det inplanerat att jag skulle springa intervaller. En kollega tipsade mig för npgra veckor sedan att det tydligen finns ett trevligt backigt löpspår inte långt ifrån var jag bor.
Tänkte att det kunde vara ett bra ställe att köra intervaller på. Planen var 3min löpning, 45 sec PW 5 gånger.
12 min uppjogg och sen 12 min nerjogg (fram och tillbaka från var jag bor).

Jag hann knappt utanför dörren innan det började att regna (igen), men ingen fara lite regn har man inte dött av. Kommer fram till löpspåret och börjar springa samtidigt som himlen öppnar sig. Den lilla skuren varade i 30 min (lika länge som mina intervaller).

Gillade spåret trots att det gick uppför i nästan 1 km och sedan nerför i 1 km med några få (ytterst få) stäckor med platt mark.

Det gick inte fort dels på grund av regnet, men också på grund av de sugande backarna.
Nedjoggen hem var så stapplig att jag faktiskt bestämde mig för att gå istället.

Nu 2 timmar senare känns det fortfarande bra i benen. Vet inte om det berodde på backarna eller den sjukt mjuka marken (lera) eller en kombination av båda.


Imorgon ska benen iallafall få vila från löpning och lördag eller söndag hade jag tänkt mig en 10K runda. Efter det är det bara PW's och alternativ träning tills göteborgsvarvet nästa lördag.

No comments:

Post a Comment