Thursday, January 10, 2013

% plank

Ok jag har hoppat på Upp och Hoppa's utmaning om plankan. Detta innebär att man nu i början på januari gör en maxtids planka. Alltså du står i plankpositionen tills du rasar ihop i en skakande hög på golvet och tar tid.
Sedan tränar du

och tränar

och tränar

Den sista januari gör du ytterligare en maxtids planka och tittar på hur många % du har förbättrat dig med.

Min första maxtids planka blev 1,53 min. Detta betyder alltså för att öka med 50% måste jag klara av att stå i ca 4 min. Undras om jag kan klara 5?!



photo stolen from Katta kvack

I have jumped on a challenge. Upp och Hoppa has challenged people to a maxplank. This invloves you standing in the plankposition for the maximum amount of time you can bare until you fall on to the floor in a pile shaking. Don't forget to time it. 

Then you exercise

and exercise

and exercies.

The last of januari you do a new maximumtime plank and figure out by how many % you have increased your stamina with.
My first ended up being 1,43 min. This will be a painful month. to increase by 50% I have to stand in almost 4 min. I wonder if I can manage to do a 5 min plank.....

No comments:

Post a Comment