Tuesday, January 1, 2013

2013

2012 var året jag började springa! Jag tycker det är tungt emellanåt och mitt pannben behöver bli mycket tjockare. Jag är en latmask rakt igenom, men jag gillar ändå löpningen. Jag och mina tankar får komma ut och anstränga oss. Power walks är en dans på rosor, jag kan gå precis hur långt som helst utan att det blir jobbigt, men med löpningen ser jag framsteg och jag känner hur jag orkar med. Framför allt eftersom jag lyckas att trötta ut min kropp.

Och ja det där med att trötta ut kroppen, 2013 blir året då jag måste äta bättre för att klara av löpningen. Överansträngen i mitt ben tror jag inte bara beror på en gammal skada utan även av näringsbrist. jag utamanr kroppen, men är dålig på att ge den ny energi att bygga på.

Ska jag under 2013 springa 3-4 stora lopp så är det dags att ta tag i detta. Så mitt nyårslöfte är egentligen inte att äta nyttigare utan att få i mig mer av rätt sorts mat så att kroppen orkar och har reserver att ta av.

loppen jag vill springa är:
Göteborgsvarvet (21 km)
Hundlöpet (10 km)
Midnattsloppet (10 km)
Tjejmilen (10 km)

på mil loppet är målet att gå under SUB60 på alla, halv maran är jag mer realistisk och tänker i dags läger SUB150 (2h och 30 min).


2012 was there year I started running! Its heavy I will not deny it and my stamina is not the best (I give up to easily). But running exhaust me and me and my thoughs actualy get some work done. Power walking is to easy and I could walk any distance without tiring. With running I actually see improvements and feel that I have more energy, but most importantly I actually manage to exhaust my body. 

But this thing with exhausting my body, in 2013 I have to be better in refuelling my body with good food. Basically eat more than what I do and better. I have a suspicion that my leg issues is not only over exhausting, but alos that my reserviors have run out, my body is running on  empty fuel. I need to be better in recharing it basically.

In 2013 I plan to run 3-4 major races so I need to start taking care of myself so my body has the energy it needs for me to train, start and finish those races. 

Races I'm planning to run: 
Göteborgsvarvet (21 km)
Hundlöpet (10 km) running with a friends dog
Midnattsloppet (10 km)
Tjejmilen (10 km)

for the 10 km races I'm planning to run under SUB60 and halfmarathon SUB150 (2hrs and 30 min).

1 comment: