Sunday, April 21, 2013

15 minuter om dagen

Vd jul så gick jag med i Facebookgruppen: 15 minuter om dagen. Som helt enkelt har som syfte att inspirera att man ska ta sig ur soffan och träna 15 minuter VARJE dag.

 
15 minuter ä bara 1% av dygnets 24h så man förlorar inget på det. Jag ska vara ärlig och erkänna att jag nog är en av gruppens mer slarviga medlemmar. Jag tränar inte till youtube klippen som läggs upp varje dag, utan väljer istället de pass som verkar roligast av veckan som gått de dagar jag inte tränat annat (löpning, simning, dans eller gym).

Det farliga/inspirerande med denna grupp är att oftast när man har tränat ett pass så fastnar man i höger menyn på youtube och börjar köra en massa andra spännande övningar. Detta resulterar alltså i att jag oftast kör 1,5h den dagen jag enbart hade tänkt träna 15minuter.

Bra jobbat Karin som startade denna grupp efter jul. Jag är mycket imponerad och inspirerad av motivationen hos många av medlemmarna.

Idag började jag men ett BUTI pass (som blev alla tre)
sen fortsatte jag på Victoria secret passen

No comments:

Post a Comment