Friday, December 11, 2015

Första sjukgymnastik besöket

10 dagar efter operation var det dags för mitt första besök hos min nya sjukgymnast. Efter ett samtal med min ortoped efter operationen så ringade jag och pratade med den klinik som jag var hade bokat in mig på sen tidigare. Detta är samma ställe som jag gått till tidigare. Tyvärr så fick jag inte jättebra svar på mina funderingar och frågor. En nära vän gav mig rådet att testa ringa en annan klinik som jag hört bra om. 

Sagt och gjort jag ringde och vann högvinsten! Sen jag första gången träffade personalen så har det känts 200% på topp. Relevanta frågor har ställts och jag får övningar som passar mitt sportintresse. 

Vid varje besök görs ett sträck och böjprov och vi kan väl säga att det första besöken var det en kamp att räta ut benet. Att jag sedan skulle stå, lägga vikt och stående försöka böja och räta på knät. Ojojoj vilken utmaning det var. 

Efter 4 dagar var jag tillbaka för nytt besök, kontroll av hur övningarna gick och nya övningar. 

No comments:

Post a Comment