Thursday, October 31, 2013

Icebug Phyto2-L vs Icebug DTS-L

Winter is coming och med wintern kommer is och halka!

Eftersom jag ta i trä faktiskt verkar kunna få en utomhus säsong i löpspåret i år är det dags för mig att börja fundera på vad jag vill ha för dubbskor. Nej jag kommer inte att chansa iår efter mitt fall i våras på isen (det gjorde helt enkelt för ont).

Förra året provade jag ett par icebug Anima eller certo och de passade tyvärr inte alls mina smala fötter.
I slutet på säsongen hittade jag phyto och de var som gjutna för mina fötter. Varför jag inte köpte dem. Det undrar jag fortfarande.

Nu sitter jag och tittat på vilka modelller som icebug har och väljer mellan phyto2 eller DTS. DTS har jag aldrig provat utan måste hitta en butik som har båda. Har bestämt mig att jag ska ha ett par icebugs iallafall.

Sålänge vintern dröjer är det ingen brådska, men jag tror inte det är allt för långt bort innan dubbarna måste på både bilen och löparskorna.


bilder: Icebug

No comments:

Post a Comment