Friday, April 18, 2014

Womens half marathon New York, 13 April, 2014

08:00 söndagen den 13 april, 2014 gick starten för tjejhalvmaran i NYC. 2+ varav skulle vi springa (i varav var 6 Miles). De första 5 km gick som en dans och sen kom backen. Backen med stort B. Redan innan hade jag sagt att där går jag. Första varvet gick bra,men strax efter 12 km började det bli tungt. 



Fram tulls det att jag tagit mig upp för backen i varv två hade det gått ok, men nu började det bli tungt. Klockan visade 15 km och hittills hade jag sprungit typ allt utom backarna. Men vid 17 domnade vänster knä (=minsta fel tramp och det viker åt fel håll), hade fått på mig förkorta tights och skaver mellan benen började nu göra sig påminda. Från 17 km till mål så varvade jag gå med jogga/springa. Sista 1,6 km var bara en ren plåga och jag bara ville att mål skulle dyka upp. Nu var jag även otroligt kissnödig,men vägrade stanna vad vid en toa, för jag skulle aldrig komma igång efteråt. 



När målet väl blev synlig fick jag en sån kick och spurtade i mål. Det var INGEN som tog mig under den spurten!! Efteråt bara jag grät genom tåget för att få min medalj, värmande folie filt (bästa saken ever efter ett lop), vatten, äpple och Bagel. 




Sedan var det dags att finna.mina vänner och en toalett. När vi alla sammanstrålat begav vi oss mot hotellet i en snigelfart. Jag gick som en pingvin och benen värkte från höften och ned. Jag ville helst av allt bara ligga ner och slippa röra mig.

Och tiden? 02:27:02 nytt rekord med 19+ min!

Målet för Göteborgsvarvet är nu under 02:25!

No comments:

Post a Comment