Saturday, April 26, 2014

Att ge kroppen vad den behöver

Fysiskt sett är nu min kropp återhämtad och jag borde vara ute och springa mina rundor som vanligt. I verkligheten har inte detta riktigt fungerat. Jag löptränade i måndags och min kropp var så tung, varje steg var en fight under de långa intervallerna. Känslan att jag stod still var övermäktig och rädlsan att vågra ta i fanns där.
Jag var sur och kinkig efteråt för det kändes så dåligt. Att kroppen inte var helt återhämtad och att jag skulle känna mig seg var helt ok enligt de jag tränade med (det hjälpte lite) att jag sedan sprang mina snabbaste (totalt) långa intervaller på över ett år gjorde att det kändes ganska bra ändå. När jag väl upptäckte detta några timmar senare.

Jag har i veckan dansat och det gick riktigt bra, i piuetterna är det dags att ta tag i formen och jag börjar känna mig mer följsam. Alltså mindre elefant i porslinsbutik mer försiktig elefant i porslinsfabrik. Under floor tecnique så var det tungt. Alltså jag hade träningsvärk i HELA kroppen dagen efter. Inte träningsvärk jag dör kommer inte ur sängen utan mer träningsvärk det är lite tunt att flytta kroppsdelar. Alltså fantastiskt skön träningsvärk.

Resten av veckan har det varit mycket jobb med konstig sömnrytm. Mycket lite sömn mycket jobb på natten. Lyckades trots detta klämma in ett dans pass och har nu lärt mig hur min kropp signalerar att den är utmattad.
 Laddar nu efter sömn för ett pass i solen. Tror det blir 3 km PW uppför berget och sedan 12 km löpning.

No comments:

Post a Comment